Chłapowo - Władysławowo - Hel

Wakacje cz. I





Mój urlop minął już jakiś czas temu, ale dopiero teraz zebrałam się za przeglądanie zdjęć i pisanie relacji :-). Post ukaże się w dwóch częściach. Pierwsza (dzisiejsza) dotyczyć będzie leniuchowania nad morzem. Jesteście ciekawi? Zapraszam na mały przegląd zdjęć :-D.




Chłapowo - nasz cel. Tym razem pogoda była bardziej przychylna i pomimo kilku epizodycznych burz było całkiem miło i przyjemnie :-D udało się w spokoju poleżeć na plaży pełnej turystów i mało tego... nawet złapać piękną opaleniznę !




Tuż po zakwaterowaniu udaliśmy się na plażę. W odróżnieniu od wielu innych nadbałtyckich plaż ta w Chłapowie leży u stóp pokaźnego klifu, z którego roztacza się piękny i niezapomniany widok. Następnie zwiedziliśmy miejscowość, która jest małą wioską z dostępem do morza, mnóstwem domków, pensjonatów i plażą... To byłoby na tyle albo aż tyle :-) w zależności od tego jakie mamy priorytety.




W dni kiedy pogoda nieszczególnie dopisywała postawiliśmy na zwiedzanie.  Najpiękniejszą plażą zdecydowanie może poszczycić się Władysławowo, które jest bardziej nastawione na rozrywkę niż Chłapowo. We Władku można również poplażować, ale także zwiedzić ciekawe miejsca m.in. jedyną w Polsce Aleję Gwiazd Sportu, Ośrodek Przygotowań Olimpijskich w Cetniewie oraz port. Przy wejściach na plaże trudno przejść obojętnie, bo z każdej strony kusza nas restauracje i kawiarnie, a także małe stosika z rozmaitościami...




Najciekawszym punktem wyprawy okazała się wycieczka na Hel. Zdecydowaliśmy się na podróż pociągiem. Szybko i sprawnie dotarliśmy na miejsce. Zwiedzanie zaczęliśmy oczywiście od plaży, która urzekła zarówno mnie jak i mojego męża. Pięknie zagospodarowana przestrzeń, port pełen statków i niesamowity nadmorski klimat, który udzielał się wszystkim...





Mieliśmy okazje wpłynąć na 40 minutowy rejs statkiem, który okazał się ciekawym doświadczeniem, bo pogoda pokazała na co ją stać :D. Następnie nogi poniosły nas w stronę cypla gdzie po drodze zwiedziliśmy m.in. bunkier Makabra XX Wieku. Miejsce to robi ogromne wrażenie i nasuwa wiele refleksji, więc jeśli będziecie na Helu polecam Wam zobaczyć to miejsce.







Później udaliśmy się już bezpośrednio na cypel. Plaża w tym miejscu jest urokliwa, woda czysta, a fale niesamowicie duże :-) Nic tylko usiąść z książka w jednej ręce, z drinkiem w drugiej, rozkoszować się wypoczynkiem i zapomnieć o bożym świecie :-D.










Wracając mieliśmy mała wpadkę z pociągiem... i musieliśmy czekać na następny, który był za 3 h, więc nie pozostało nam nic innego jak wrócić na Hel, wstąpić do jednej z klimatycznych knajpek i utopić smutki w butelce wina :D. Następie w wesołym nastroju wrócić na peron i wsiąść we właściwy pociąg do Władysławowa :)





Koniec naszej wycieczki zbliżał się nieubłaganie. Na szczęście ostatni dzień okazał się równie pogodny i słoneczny jak ten pierwszy i sącząc zimne piwo leżałam na plaży i łapałam promienie słońca :-).





Wakacje nad morzem to jedna z dwóch części naszych wakacyjnych wojaży. Druga to wyprawa z północy na południe. Gdzie? Tego dowiecie się w następnym odcinku :-D



Udostępnij ten post

49 komentarzy :

  1. Bardzo fajne fotki :) ja w tym roku niestety nigdzie na wakacjach nie byłam ale mam nadzieję, że to nadrobię za rok hehe :P ale czysta woda w tym Bałtyku ;O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy w jakich miejscach ale na ogół jak na Bałtyk to na prawde czysta :-)

      Usuń
  2. Nice post! Have a great new day.

    STYLEFORMANKIND.COM
    Bloglovin

    OdpowiedzUsuń
  3. Tez ostatnio byłam nad naszym morzem. Chętnie bym się tam wróciła. Ma swój urok, trzeba mu to przyznać :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Super zdjęcia, tylko pozazdrościć:) Ja na wakacje wybieram się w grudniu:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Władysławowo i Chłapowo i my odwiedziliśmy w tym roku. Na Hel już nie dojechaliśmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam nadrobic w przyszłym roku :-) :-)

      Usuń
  6. Śliczne zdjęcia, aż chciałby się tam jeszcze pojechać;) Ja też byłam w Chłapowie więc widoczki znajome;)

    OdpowiedzUsuń
  7. W tym roku byłam we Władysławowie na urlopie, patrząc na te zdjęcia aż się miło człowiekowi robi :) tam jest pięknie ! być może za rok znów tam wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądając te zdjęcia przypomniały mi się moje wakacje, też byłam nad morzem jednak jak widzę my trafiliśmy na zdecydowanie gorszą pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Różnie to bywa z pogoda nad polskim morzem :-)

      Usuń
  9. Fajnie pooglądać fotki z wakacji kiedy za oknem taka okropna pogoda :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne widoki, sama chętnie bym się tam wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kocham polskie morze <3 ale na helu jeszcze nie byłam.
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  12. Byłam pamiętam 6 lat temu w e władku z moim ukochanym:))
    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie tam :)Zazdroszczę :) widać że wypoczynek udany!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj udany :-) może następnym razem Gdynia? :-D

      Usuń
  14. Pojechałabym na taką wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Klif... to czego brakowało mi nad polskim morzem to klify! (byłam chyba raz albo 2) Fajnie, że jednak są!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne miejsce , ja nigdy nie byłam nad morzem .

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam polskie morze! Wszystkie inne morza, choćby niewiadomo jak piękne i cudowne, nigdy nie zastąpią Bałtyku!
    Dlatego tym bardziej cieszę się, że i mi udało się w tym roku zahaczyć o Świnoujście (było małą przerwą w podróżowaniu;))

    OdpowiedzUsuń
  18. Polskie morze najlepsze, wróciłabym się teraz na taką piaszczystą plażę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojeej, zazdroszczę tych wakacji ♥ I pięknej opalenizny!


    Mogłabym Cię prosić o poklikanie w linki w najnowszym poście? :)
    Mój blog - HELLO-WONDERFUL ♥
    Pozdrawiam cieplutko:*

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja w tym roku wybieralam się nad morze, ale w gruncie rzeczy niedotarlam :( ciągły brak czasu :( piękne widoki ... Choć na chwile przenioslas mnie w moje ulubione miejsce

    OdpowiedzUsuń
  21. Sama chętnie wybrałabym się nad morze ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja w tym roku nie byłam nad morzem i przykro mi z tego powodu:(

    OdpowiedzUsuń