Strony

Poradnik Blondynki - Pozwól jej oddychać! Sposoby na zdrową i nieskazitelną cerę

Etap pielęgnacji - oczyszczanie




Jak często nakładacie makijaż? Ciągle życie w pędzie, stresująca praca, dom, szkoła, zajęcia dodatkowe, wyjścia z przyjaciółmi... Chcemy wyglądać pięknie w każdej sytuacji, mieć zadbaną cerę, nieskazitelny mejkap i ciągle uśmiechniętą buzię. To wszytko dodaje nam pewności siebie. Nawet gdy dobry humor nas nie opuszcza to co zrobić by zadbać o naszą facjatkę tak by makijaż prezentował się na niej jak najlepiej? Żeby od czasu do czasu poczuć się jak dziewczyna z okładki magazynu :D. Dzisiaj będzie właśnie o tym. Zdradzę Wam moje sprawdzone sposoby na piękną i nieskazitelną cerę.




Tutaj zapewne Was nie zaskoczę, ale moim pierwszym i najważniejszym punktem będzie codzienne oczyszczanie twarzy żelem. Zarówno rano  (przed makijażem) jak i wieczorem (po demakijażu) myje zwilżoną buzię żelem i płatkiem silikonowym (o tym małym, różowym gadżecie przeczytacie już wkrótce). Taka pielęgnacja na co dzień zupełnie mi wystarcza, ale... do czasu.

W końcu zauważam ze skóra zaczyna mocniej wydzielać sebum, pojawiają się niespodzianki, cera staje się matowa, sucha, "zapchana", a pory aż proszą się o oczyszczenie. To właśnie ten  czas. Co robię? Zaczynam od dogłębnego oczyszczenia.




Do oczyszczania bardzo dobrze służy mi mój sprawdzony już produkt od Selfie Project. Najczęściej robię nim peeling. Dokładnie rozprowadzam produkt i masuje dłońmi lub wspomagam się płatkiem silikonowym. Testowała, któraś z Was tą rękawicę do demakijażu? Dzięki uprzejmości Rabble, można skorzystać z tych rabatów i mieć ją taniej.




Po zmyciu peelingu sięgam po maskę. Póki co upodobałam sobie dwie. Gotową maskę od Iva Natura, która jest dla mnie mega odkryciem, a także glinkę z której robię maseczki dodając do niej wodę i kilka kropelek wybranego olejku. 




Obie maski stosuje tak samo, czyli nakładam na oczyszczoną i osuszona twarz po czym spłukuje po odpowiednim czasie dla każdej z nich. Po zmyciu maski już czuć, że skóra jest dobrze oczyszczona, gładka, jędrna, miękka i elastyczna. Ale czegoś tu brakuje... Tak, regeneracji i nawilżenia. Aby to osiągnąć potrzebny będzie nam krem do twarzy, ale zanim to...




Nie możemy zapomnieć o toniku. Bardzo ważny element pielęgnacji, bo bez niego krem nawet za grube pieniądze będzie działał średnio. Dlaczego? Tonik reguluje pH skóry i przygotowuje ją na przyjecie substancji odżywczych i nawilżających z kremu. Mam kilka toników, a ostatnio wpadła mi w oko ta multiwitaminowa esencja z Bielendy. 




Aby osiągnąć odpowiedni poziom nawilżenia niezbędny będzie indywidualnie dobrany krem. Musimy zadbać o to bym nie tylko wystarczająco nawilżał skórę, ale także posiadał właściwości regenerujące. TUTAJ znajdziecie kremy, które sama mam chęć przetestować i skorzystać z tych rabatów. Mój ulubiony krem z Perfecty niestety się kończył, więc go Wam nie pokaże, ale mam już zastępcę. Ten z Anida MediSoft użyłam dopiero kilka razy, a to za krótko, żeby powiedzieć o nim coś więcej, ale na pewno niedługo o nim przeczytacie.

Dzięki takiej pielęgnacji przeprowadzanej 1-2 razy w tygodniu jestem w stanie cieszyć się piękną, zdrową, pełną blasku cerą bez suchych skórek i martwego naskórka, a przede wszystkim bez wyprysków :)


 A jak Wy dbacie o swoje facjatki?  ;)


Udostępnij ten post

38 komentarzy :

  1. Bardzo krótko, ale treściwie :) To lubię :)
    Moja pielęgnacja jest trochę bardziej skomplikowana, ale też z większą ilością problemów muszę sobie radzić ;) Na razie jednak utrzymujemy pokój - ja o nią dbam a ona nie odpłaca mi się fochem xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem szczerze, że pierwszy raz widzę te marki kosmetyczne (oprócz Nivea i Bielenda) :D . Wypadłam z obiegu po leczeniu skóry, przestałam kombinować i testować kosmetyki pielęgnacyjne do twarzy. Toniki u mnie wyleciały z pielęgnacji, zastąpiłam je wodą termalną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślę nad zakupem wody termalnej ;) możesz coś polecić ?

      Usuń
  3. Twoja pielęgnacja oczyszczanie jest doskonała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mojej cery jest ok choć wiem że nie dla każdego będzie wystarczająca ;)

      Usuń
  4. Ja jednak wybieram łagodniejsze żele do mycia :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne kosmetyki wybrałaś:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie napisany poradnik. Jak często stosujesz maseczki ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Tonik z Bielendy mnie zaciekawił!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem ciekawa kosmetyków Selfie Project 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam okazję używać wspomniany peeling oraz krem do twarzy i jestem na prawdę zadowolona ;)

      Usuń
  9. Trzeba dbać o naszą skórę!
    Choć żadnego z tych produktów nie mam, posiadam kremik z Anidy, w innej wersji. Polubiłam go. Służy mi świetnie.
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny masz zestaw dla pięknej cery;) Też mam tą silikonową różową myjkę;) Moja cera niestety potrzebuje trochę więcej zachodu, bo mam skłonności do niedoskonałości.

    OdpowiedzUsuń
  11. Produktow nie znam, ale fajny opis pielegnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę się w końcu zaopatrzyć w glinkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Też skusiłam się na tę nową esencję z Bielendy, ale czeka w zapasie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie wygląda to ponownie tylko przy użyciu innych kosmetyków ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosmetyki sa raczej przykładowe i dotyczą moich aktualnych zapasów, wiec jak je zdenkuje na pewno wypróbuję coś nowego ;)

      Usuń
  15. Moja pielęgnacja cery wygląda podobnie, również składa się z wielu etapów, do których czynienia zainspirowała mnie książka o sekretach urody Koreanek. ;) Od kiedy zmywam twarz olejkiem zamiast płynu micelarnego, moja skóra poprawiła się o niebo! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o zmywaniu makijażu olejami ;) kiedys nawet stosowałam i teraz znowu wracam do tego ;)

      Usuń
  16. Mam dni kiedy nie muszę się malować bo spędzam czas w domu zazwyczaj 3-4 dni w tygodniu moja twarz oddycha i staram się o jej głębokie nawilżenie. Uwielbiam tą gumową szczoteczkę do oczyszczania twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Jest świetna ;). Na szczęście ja również na codzień nie muszę sie malować i oczywiście korzystam z tego przywileju ;) mimo to gdy jednak muszę skorzystać z magii makijażu to wybieram bardzo delikatny mejkap ;)

      Usuń
  17. Zazdroszczę. Moja skóra wymaga dużo więcej uwagi i jest przy tym bardzo kapryśna :(

    OdpowiedzUsuń
  18. zapomniałaś o najważniejszym w ciągu dnia :O FILTR UV. Widzę, że ten program to kolejna interpretacja ksiazki "Sekrety urody Koreanek" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam ale słyszałam że warto :). Filtr używam tylko nakładając krem nawilżający na twarz wiec juz w zależności jaki zwiera faktor ochronny, ponadto to dodatkowo nie stosuje bo nie potrzebuje :)

      Usuń
  19. Zdecydowanie taka pielęgnacja przyda się osobom bez chorób skóry. Niestety ja mam trądzik i nawet leki nie dają rady :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację ;) cera bardziej wymagająca będzie potrzebowała znacznie więcej uwagi a nawet rady specjalisty

      Usuń
  20. Świetny opis pielęgnacji - bardzo przydatny, krótki i treściwy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Moja cudowna maseczka Iva Natura ♥ Właśnie mi się kończy a to jest wyjątkowe cudeńko.

    OdpowiedzUsuń