Strony

Ostatni HIT włosomaniaczek - Alterra Anti-fett Shampoo Aktivkohle & Bio-Zitronenmelisse (Szampon z węglem aktywnym do włosów przetłuszczających się)

Czy sprawdził się na moich włosach ?



Po ostatnim wpisie dotyczącym szamponu oczyszczającego zauważyłam małe poruszenie w komentarzach 😼. W ramach wyjaśnienia chcę Wam nadmienić, że szamponów tzw. zdzierających nie używam na co dzień. Zatem wspomniana w tym poście Barwa to szampon, który jest ze mną od ponad pół roku i używam go okazjonalnie. Powiedzmy raz na 1-2 tygodnie. Nie musicie się martwić - panuje nad sytuacją 😁. Niemniej jednak uważam, że szampon o silnym składzie powinien się znaleźć na każdej łazienkowej półce, by w razie potrzeby można było po niego sięgnąć.

Dzisiaj z kolei mam dla Was recenzję szamponu do codziennego użytku, który stosuję od 2 miesięcy. Przejdźmy do bohatera dzisiejszego wpisu o Kosmetykach Drogeryjnych. 


Opis produktu: 

Szampon oczyszczający Węgiel Aktywny & Melisa BIO. Do szybko przetłuszczających się włosów. Bez silikonów. Kosmetyki naturalne Alterra z ekstraktem z rumianku BIO. Usuwa z włosów resztki produktów kosmetycznych i odświeża skórę głowy.

Każde włosy zasługują na indywidualną pielęgnację. Szampon oczyszczający Alterra zawierający kompozycję składników aktywnych takich jak węgiel aktywny, ekstrakt z rumianku BIO i melisy BIO, które łagodnie oczyszczają włosy i odświeżają skórę głowy. Włosy dają się łatwo rozczesywać, stają się bardziej elastyczne i uzyskują naturalny jedwabisty połysk. Składniki aktywne dokładnie i intensywnie usuwają z włosów resztki produktów kosmetycznych, jednocześnie nie wysuszając włosów.




Produkt godny zaufania:
--> nie zawiera syntetycznych barwników i substancji zapachowych,
--> nie zawiera silikonów, parafiny i innych związków olejów mineralnych,
--> składniki roślinne pochodzą o ile to możliwe z rolnictwa ekologicznego i dziko rosnących zbiorów,
--> tolerancja przez skórę potwierdzona dermatologicznie


Cena: ok. 9 zł za 200 ml w Rossmann


Skład:

Aqua woda, Glycerin (gliceryna - nawilża, nośnik substancji aktywnych), Coco-Glucoside (bardzo łagodna substancja myjąca), Lauryl Glucoside (delikatna substancja myjąca), Sodium Coco-Sulfate (substancja myjąca, średnio drażniąca), Betaine (pochodna gliceryny - otrzymywana z buraka cukrowego, działa nawilżająco i antystatycznie), Citric Acid (kwas cytrynowy - naturalny konserwant), Arginine (naturalny aminokwas występujący w skórze i włosach o działaniu nawilżającym, przyspiesza gojenie skóry, wzmacnia włosy, przyspiesza porost), Levulinic Acid (kwas stosowany jako konserwant, chroni skórę i włosy), Disodium Cocoyl Glutamate (substancja myjąca, odżywiająca i zmiękczająca, nie narusza bariery ochronnej skóry, łagodzi działanie drażniących substancji myjących), Parfum** zapach, Xanthan Gum (zagęstnik), Glyceryl Oleate (dobrze nawilża i utrzymuje wilgoć, bezpieczny dla skóry, kondycjonuje, wygładza, nadaje połysk), PCA Glyceryl Oleate (kondycjonuje), Sodium PCA (składnik występujący w skórze - nawilża, zmiękcza, uelastycznia, zmniejsza elektryzowanie), Zinc PCA (zmniejsza wydzielanie łoju, działa ściągająco i antybakteryjnie), Sodium Levulinate (stabilizator pH, naturalny konserwant), 




Linalool (zapach), p-Anisic Acid (kwas anyżowy - naturalny konserwant), Sodium Chloride (chlorek sodu - substancja polerująca, ścierająca), Sodium Cocoyl Glutamate (łagodna substancja myjąca), Charcoal Powder (proszek węglowy/węgiel aktywny - dogłębnie oczyszcza, działa jak magnes na zanieczyszczenia i brud, wchłania nadmiar tłuszczu i obumarły naskórek, oczyszcza mieszki włosowe), Alcohol (konserwant), Limonene (zapach), Geraniol (zapach), Citral (zapach), Citronellol (zapach), Chamomilla Recutita Flower Extract* (wyciąg z kwiatów rumianku pospolitego - działa przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie, przyspiesza gojenie, łagodzi stany zapalne), Melissa Officinalis Leaf Extract* (wyciąg z melisy lekarskiej - działa bakteriobójczo, przeciwwirusowo, przeciwgrzybiczo, tonizuje, oczyszcza, odświeża, reguluje pracę gruczołów łojowych), Calcium Sulfate (siarczan wapnia - konserwant, pochłania tłuszcz), Magnesium Sulfate (siarczan magnezu - oczyszcza, wyciąga toksyny, działa przeciwłojotokowo, przeciwzapalnie), Tocopherol (witamina E - konserwant, przeciwutleniacz, działa kojąco, łagodząco), Hydrogenated palm Glycerides Citrate (emulgator), Lecithin (lecytyna - naturalny emulator, zagęstnik, odżywia, zmiękcza), Ascorbyl Palmitate (witamina C - przeciwutleniacz).


Opakowanie i konsystencja:



Szampon mieści się w plastikowej białej butelce z zatrzaskiem o pojemności 200 ml. Konstancja jest gęsta o czarnym zabarwieniu.


Moja opinia:

Szampon stosuje od dwóch miesięcy może nie przy każdym myciu, ale dość regularnie. Mocze włosy i odciskam z wody, po czym nakładam na skórę głowy porcję szamponu wielości orzeszka laskowego. Aplikacja przebiega bardzo przyjemnie. Produkt świetnie się pieni i łatwo rozprowadza na skórze. Włosy na długości nie myje bezpośrednio szamponem, a tylko spływającą pianą. Pomimo tego trochę się plączą. Czasem powtarzam mycie jeśli widzę, że jedno nie wystarczy.




Szampon posiada ciekawy zapach, który nie każdemu może przypaść do gustu. Ja porównałabym go do woni ziół. Nie jest to moja ulubiona kompozycja, ale zupełnie mi nie przeszkadza. Co innego uważa mój mąż, gdy wyczuwa w łazience zapach specyfiku 😃.




Po użyciu włosy są świeże, bardzo dobrze oczyszczone i odbite od nasady. Dobrze się układają i są lśniące. Wymagają nieco więcej uwagi przy czesaniu, bo produkt splątuje je podczas mycia.




Z przykrością stwierdzam, że szampon nie przedłuża świeżości włosów. A takie jest przecież główne założenie tego produktu. Średni czas między jednym myciem, a drugim to półtora czasem dwa dni. Czyli w moim przypadku to zwyczajny wynik przy innych szamponach.




Skład można powiedzieć, że jest na prawdę świetny ! Gdyby nie duża rozrzutność wśród zapachów oraz alkohol i chlorek sodu to byłby to dla mnie IDEALNY pod względem składu kosmetyk. 




W zasadzie produkt spisuje się świetnie - bardzo dobrze oczyszcza skórę głowy, włosy po użyciu są puszyste i błyszczące, a także odbite od nasady. Zawiodłam się jednak na przedłużaniu świeżości włosów przez ten kosmetyk i ciężko mi go sklasyfikować. 


Ktoś ma podobne zdanie ?? :)


Udostępnij ten post

24 komentarze :

  1. Czytałam o nim różne opinie i raz mam na niego ochotę, a za chwilę mi przechodzi xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanawiałam się nad nim, ale też czytałam różne opinie no i sama mam różne doświadczenia z szamponami Alterry, więc w końcu nie kupiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na ogół ich szampony się sprawdzają 😊

      Usuń
  3. Raczej czytałam o nim same pochlebne opinie, a tu i Ciebie spotykam się z pewnymi wątpliwościami. Ciekawe jak ten szampon spisałby sie u mnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też na ogół widziałam same pozytywne opinie ale jednak u mnie wypadł przeciętnie

      Usuń
  4. Na razie moje włosy są bardzo suche i skóra głowy więc z tym szamponem się wstrzymam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam o nim różne opinie i na chwilę obecną mnie nie kusi :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Zamierzam go przetestować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta marka absolutnie nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o nim :P
    https://www.shein.com/Ruffle-Trim-Belted-Wrap-Schiffy-Dress-p-694307-cat-1727.html

    OdpowiedzUsuń
  9. podoba mi się jak piszesz

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny ten szampon sama go używam

    OdpowiedzUsuń
  11. Całkiem interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie wypróbuję. Zapowiada się dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szkoda, że nie przedłuża świeżości włosów, bo wtedy bym się nim zainteresowała...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ogólnie spoko, ale bez szału. Jeżeli coś z węglem to polecam najnowszą equilibre z węglem aktywnym, jeszcze nie ma w drogeriach. Kupowałam na triny i dzięki niemu przypomnialam sobie jak kocham equilibre. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio właśnie pisałam o jednym szamponie z Equilibre który ubóstwiam :D z chęcią wypróbuje ten z węglem :D dziękuje za polecenie :)

      Usuń
  15. Nie wiedziałam, że wprowadzili taki szampon :)

    OdpowiedzUsuń