Strony

Tag o włosach - opowiadam o moim włosomaniactwie

Wyznania włosomaniaczki






Jakiś czas temu jedna z moich czytelniczek zaproponowała mi napisanie wpisu "o mnie". Na taki się nie zdecydowałam, bo jednak tematyka bloga kręci się głównie wokół włosów i kosmetyków, a nie typowego lifestylu. Ostatecznie wybrałam tag o włosach. Oczywiście nie wykluczam napisania w przyszłości wpisu w stylu "poznajmy się bliżej", ale póki co zapraszam Was na moje włosomaniacze wyznania :)

P.S. klikając w poszczególne zdjęcie - otworzy Wam się post, z którego pochodzi :)







1. Do codziennego mycia włosów używasz mocniejszego szamponu/delikatnego szamponu/odżywki?


Przeważnie jest to delikatny szampon np. TEN, TEN, TEN lub TEN. Jednak czasami zdarza się, że moje włosy potrzebują mocniejszego oczyszczenia. Jeśli są bardzo obciążone, smętnie zwisają, szybko przetłuszczają się, gdy pojawia się łupież - wtedy zmuszona jestem zafundować im kilkudniowe mycie włosów szamponem z SLSem lub pochodną substancją, np. TEN lub TEN.






2. Wolisz długie, czy krótkie włosy?


U obcych ludzi uwielbiam podziwiać długie i zadbane włosy. W swoim życiu miałam różne długości włosów. Spotkałam się z opinią, że w tych najkrótszych (za ucho) wyglądałam najkorzystniej. Bardzo dużo czasu zajęło mi podjęcie decyzji o skróceniu włosów do ramion. Ciężko było mi się rozstać z długością niemalże do pasa. Idąc do fryzjera byłam pewna, że chociaż zaszklą mi się oczy nad upadającymi centymetrami i zaprzepaszczonym wysiłkiem jaki włożyłam w ich pielęgnację. Nawet nie wyobrażacie sobie jaką radość wtedy poczułam 😀. Od fryzjera wyszłam z lekką, zwiewną i zdecydowanie wygodniejszą fryzurką. Pokażę Wam ją pod koniec.








3. Co najbardziej cenisz w swoich włosach?


Ciężkie pytanie ;D. Nie cienię ich jakoś szczególnie, bo nie uważam, że to szczyt marzeń i moich możliwości. Poza tym to tylko włosy :D





4. Ulubiony produkt/półprodukt do stylizacji włosów to...


Nie używam takich produktów, bo nie stylizuję włosów. 





5. Jak wyglądały początki Twojego włosomaniactwa?


Bardzo zwyczajnie. Podejrzewam, że jak większość z Was tak samo i ja zaczęłam od olejowania i głównie wokół niego kręciło się moje włosomaniatwo. Czytając mnóstwo włosowych blogów nastawiona byłam na to, że na efekty należy poczekać, więc kiedy się pojawiły była to dla mnie ogromna motywacja do dalszej drogi. Potem wpadłam na pomysł założenia bloga, dlatego nie mogę pochwalić się moimi postępami, bo zwyczajnie nie uwieczniałam ich na zdjęciach przed powstaniem bloga.








6. Czy miałaś momenty kryzysu podczas pielęgnacji?


Miałam. Co ciekawe było to całkiem niedawno, a nie jak wszyscy się spodziewają - na początku. Zaczęło się rok temu, kiedy to zauważyłam, że moje włosy stoją w miejscu. I to wcale nie pod względem długości. Chodziło mi o ich jakość, były bez wyrazu, niby długie, lecz cienkie i matowe. Ten okres beznadziei trwał pół roku i w dużej mierze zawdzięczam go ciąży. Próbowałam różnych eksperymentów i zawsze skończyło się jeszcze gorzej. Dopiero po jakimś czasie odkryłam, że czas na zmianę pielęgnacji. Odstawiłam zbyt częste olejowanie i na jakiś czas zrezygnowałam z zabezpieczania końcówek. Okazało się, że tego im było trzeba. Włosy odżyły i stały się bardziej sprężyste i sypkie.





7. Twoja ulubiona fryzura nocna?


Przerzucam włosy przez poduszkę lub śpię w warkoczu.










8. Twój sposób na włosy pełne objętości?


Chciałabym go mieć :D sposobów na włosy pełne objętości ciągle szukam :).





9. Czym i jak często czeszesz włosy?


Miałam kilka romansów z różnymi szczotkami, np z włosiem dzika, drewnianymi ząbkami czy grzebieniami (o tym tutaj). Ostatecznie, zawsze wracam do mojego "niezawodnego" Tangle Teezera, aż nagle odkryłam cudowną  szczotkę. Mowa oczywiście o wspaniałej szczotce Abody z Aliexpress, z którą się już nie rozstaję. 









10. Twój ulubiony produkt włosowy?


Podejrzewam, że mam ich sporo więcej niż pamiętam w tej chwili. Już kiedyś były na blogu wpisy typu "mój ulubiony..." i wyłoniłam wtedy kilka produktów, które spodobały mi się najbardziej w pielęgnacji moich włosów. Jeśli chodzi o szampon to był to Yves Rocher Volume (recenzja) i na tamtą chwilę był to mój zdecydowany faworyt. Teraz sytuacja się trochę zmieniła i to zaszczytne miejsce zajmuje szampon Equilibra (recenzja).

Co do masek - zdecydowany prym wiedzie okrzyknięta Anwenówka do średnioporowców (recenzja). Z nieco tańszych wersji uwielbiam Kallosy :) np. Omega, Jagoda, Banan




Jeśli chodzi o odżywki to od dawna nadal moimi ulubionymi pozostają: wersja z olejami Isana Oil Care (recenzja) i wersja nawilżająca również Isana limonka i aloes (recenzja). Całkiem nieźle sprawdziły się u mnie także te produkty TU i TU. Więcej poczytacie w recenzjach. 

Seria Wellness & Beauty to zdecydowanie moje ulubione oleje do olejowania (recenzja, recenzja). Podejrzewam, że w dużej mierze to zasługa tego, że są to mieszanki kilku olejków, a jak dobrze wiecie kilka na raz ma większe szanse na powodzenie niż jeden :). Na prawdę fajnie sprawdza się także moje najnowsze odkrycie, czyli Loton SPA & Beauty Oil Therapy (tutaj). 




Mam też swoją ulubioną mgiełkę do włosów. Jest nią Gliss Kur Oil Nutritive (recenzja) i jak na razie nie znalazłam lepszej od niej. 

Do zabezpieczania końcówek upodobałam sobie eliksir 8w1 Eveline (recenzja) i uważam, że to świetny silikonowy produkt. Kiedyś bardzo lubiłam olejki orientalne z Marion (recenzja) i nadal uważam, że są całkiem niezłe :).




11. Jaki jest Twój włosowy cel?

Przede wszystkim - nie niszczyć włosów. Nie mam wielkich wymagań co do nich, bo uważam, że są zacznie ważniejsze priorytety. Długość jaką mam aktualnie bardzo mi odpowiada. Stan ogólny włosów mógłby być lepszy, ale natłok innych codziennych zajęć mocno ogranicza mi czas na zajmowanie się włosami. Gęstość i grubość to coś nad czym ciągle ubolewam, bo nie mogę osiągnąć wymarzonych rezultatów. Jednak natury nie oszukam :). 


AKTUALNA DŁUGOŚĆ



12. Na jaki kolor nigdy nie zafarbujesz swoich włosów?

Czarny. Źle się czuję w ciemnych kolorach. Miałam kiedyś dość mocny brąz i zupełnie mi nie pasował. 




13. Ile dziennie czasu poświęcasz swoim włosom?

Aktualnie bardzo mało. Na co dzień ograniczam się do szamponu, odżywki i serum na końcówki. Bardziej rozbudowaną pielęgnację staram się wykonywać przynajmniej raz w tygodniu, a czas jaki na to poświęcam jest na prawdę różny.


14. Twoje ulubione włosowe blogi to.... :)

Nikogo nie zaskoczę jak wymienię jako pierwszą Anwen - zdecydowanie najlepszy, najbardziej profesjonalny blog o włosach pisany lekkim piórem. Bardzo lubię zaglądać również do dziewczyn - Anszpi, czy Hair Witch Project gdzie zawszę znajdę ciekawe pomysły na pielęgnacje i niezwykle rzetelne recenzje. Kiedyś często zagłębiałam się w szalenie długie i bardzo ciekawe posty Ewy z bloga Włosy na emigracji, ale niestety Ewa już od dawna nie pisze :(.




Jeśli znacie jakieś ciekawe blogi włosowe to zostawcie link w komentarzu :). Chętnie zajrzę, bo lubię poznawać nowe miejsca w sieci :).


15. Czy jesteś zadowolona ze swoich włosów?

Tak. Choć wiem, że jeszcze sporo im brakuje to jednak doceniam to co osiągnęłam i jestem z nich zadowolona :). Aktualna długość do łopatek na tym etapie życia zdecydowanie bardziej mi odpowiada :) mamy będą wiedziały dlaczego. 


Jeśli macie do mnie jeszcze jakieś pytania to piszcie w komentarzach :)


Udostępnij ten post

19 komentarzy :

  1. U mnie zupełnie nie sprawdzają się maski Kallosa. Miałam też szczotkę TT i nie byłam zadowolona. Moje strączki są mocno kapryśne i mało co im pasuje.
    Twoje włosy są bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuje :). Co do szczotek to ja również przetestowałam ich sporo i na pewno polecam Ci tą tanią z Aliexpress :). A maski Kallos to zdecydowanie moje ulubione. Nie ważne którą nałoże i tak będzie dobry efekt ;D

      Usuń
  2. Ja jakoś nie mogę się dogadać z TT. Początkowo lubiłam, a od dawna nie rozumiem jej fenomenu i wszelkiego chwalenia :P. Bardzo fajnie się czytało odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ! Ja również z początku byłam z niej niezwykle zadowolona. Potem nastąpił czas "coś jest nie tak, ale nie wiem co" aż w końcu ją odrzuciłam i znalazłam szczotkę z Ali :)

      Usuń
  3. Trzeba Ci przyznać, że masz długie, piękne i zdrowe włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam długie :) teraz pozostało tylko piękne i zdrowe ;D haha

      Usuń
  4. Bardzo fajny post Ci wyszedł i fajnie, że podlinkowałaś dużą ilośc produktów do doczytania szczegółów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz śliczne włosy. Muszę sobie kupić jakąś maskę z Kallosa, bo dawno nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne włosy, i ten połysk... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje włosy są naprawdę piękne *.* Też mówiłam, że nigdy nie zafarbuję włosów na czarne,
    ale jednak to zrobiłam xD Pozdrawiam oraz dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń